Oppgaven er videofilmer fra salongen – Storytelling
Det er så spennende med firmaer som tør å gi av seg selv. Appeal Frisør hadde sett litt av det Nils Arne gjør, og bare sa at dette vil vi også gjøre. Appeal Frisør har kjøpt en årsavtale som gir cirka 1 film pr måned. Målet er 12 episoder nå i sesong 1.
Det skal være usminket TV, det vil si at det finnes ikke manus, og det du ser er det du møter i salongene hos Appeal Frisør. Du får se når de jobber, du får se når de lærer og du får sniktitte litt hva som skjer i kulissene.
Kontaktperson: Sissel Vikse Falch
Briefing møte
Video serie
Redigere filmer de selv lager
Utførelse
Nils Arne har en plan sammen med Appeal Frisør. Hva skal filmene inneholde. Appeal jobber etter noen verdier. De vil de gjerne ha frem. De ønsker å vise at de bryr seg om kunden. En kunde skal gå fra salongen mer happy og tilfreds enn da han kom. Filmene skal gi kunder og potensielle kunder en sjans til å bli litt kjent med frisørene. Hvem er de? Hvor lenge har de jobbet som frisør? Og kanskje får vi vite noe om hva de er interessert i når de ikke jobber.
Film serie
Skille seg ut i mengden
Wow effekten
Resultat
Resultatet etter første episode var bare helt ekstremt bra. Frisørene delte episoden, og den ble sett av svært mange. Bare på 24 timer var den sett 1000 ganger. Jentene er fortsatt litt utrygge. Men de stiller opp og gir av seg selv. Det skaper engasjement blant kunder og potensielle kunder. Og det skaper engasjement blant de ansatte. Det skaper en snakkis.
Ditt byrå for filmproduksjon, tekster, nettsider og nettbutikker