ringrever hjem

En god film fortjener å bli sett

Det er ikke nok med en god film, sa en venn av meg. Nils Arne, dere lager en god film og hva skjer da? De 100 følgerne (eller hvor mange følgere den enkelte har) får med seg filmen, mens alle de andre er avhengig av at følgerne og venner deler filmene.

Ikke en film for alle

Vi mennesker er superglade når vi får mange «likes» på poster i sosiale medier, og desto mer urolig når ingen liker det vi legger ut. Folk overtenker mange ganger. Hva jeg mener med overtenker? For det meste har vi mennesker mer enn nok med oss selv, og alt det som foregår rundt livet vårt. Den liker delen blir som regel gjort på automatikk. Men i næringslivet er det mer viktig HVEM som faktisk liker filmen din, eller posten din som du la ut, og at de liker det på grunn av de rette årsakene.

Digitale proffer

Jeg kan en del markedsføring. Jeg har jo jobbet med faget i snart 40 år. Heldigvis er jeg veldig nysgjerrig, og jeg trigges av å lære mest mulig. Den senere tiden har jeg stadig lett etter gode samarbeidspartnere innen digital markedsføring. Det er de som jobber med dette hver eneste dag som virkelig kan det. De vi bruker er rimelige, og de har den rette innstillingen til å hjelpe kunder til rett pris.

Du er mer villig til å bruke enda mer penger den gangen din digitale markedsrådgiver gir deg så gode råd at du ser at det gir et veldig bra overskudd. Slik er i hvert fall jeg.

Hjelp til å vise filmen til de rette

Her vil jeg legge til at det samme gjelder for tekster, som skal engasjere andre til å velge akkurat dere. Vi bruker vår samarbeidspartner til å gå igjennom våre nettsider for å vite at Google «liker» oss, samtidig som de optimaliserer vår Google-bedrift for å få flere til å kontakte oss når de har behov for våre tjenester.

Markedsrådgiveren sparer deg penger

Kostnad målt mot nytte. Det er viktig når det gjelder markedsføring. Reklame som ikke nytter og ikke gir resultater er nokså bortkastet. De proffe vet hvordan de skal sørge for at dine filmer og poster dukker opp hos de rette menneskene, og du betaler når de gjør en handling. Som regel er det ikke visningen du betaler for, men selve handlingen. Klikk videre til landingsside, klikk videre til nettside og best av alt klikk videre til booking.

Strategi – strategi – strategi

Som gründer har det vært kampen om å overleve. Vi må få noen til å være villig til å betale for tjenestene som vi tilbyr. Filmene våre har blitt bedre og bedre fordi vi har fått inn flinkere folk, og vi (jeg) som er her fra før har lært mye i tiden som har vært.

Vår nye strategi er å være tydelig på at våre kunder får best resultater hvis de i tillegg har en gjennomtenkt strategi for å få filmene og tekstene vi har laget videre til de rette menneskene. Dette koster jo også penger. MEN start i det små og lag en strategi sammen med en digital markedsrådgiver. Se også på statistikken om hva som virker og ikke virker. Bygg opp erfaring. Desto mer du klarer å måle resultatene, jo mer riktig beløp bruker du på markedsføring.

Tips: Tenk litt! Hvor høy kostnad er du villige til å bruke for hver tusenlapp du tjener? Filmproduksjon, annonsering og andre kostnader fordelt på det salget du gjør.

Markedsførere kjøper annonser

Min bakgrunn er markedsføring, og til og med jeg bruker penger på markedsføring. Jeg finner de som er bedre enn meg til å hjelpe meg å ta de rette avgjørelsene. Vi lager våre egne tekster og filmer til ADS på Facebook. Min klare mening er at vi må bruke noen penger for å komme lettere til målet. Men det er lov å være smart.

  • Det er ikke godt nok med godt innhold
  • Innholdet må bli sett av de rette menneskene
  • Proffe digitale markedsførere er løsningen

Maren hjelper bedrifter å nå sine resultater

En utdannet journalist jobber med å bygge historier til sine lesere som gjør at de blir engasjert. Når Maren lager en artikkel for en bedrift bruker hun tid på å finne ut hvem er det som er de riktige leserne? Hva er det leserne trenger i sin hverdag? Hva vil bygge en interesse for Orstad Gulv og Renhold? Hun intervjuer bedriften for å være sikker på at det er en felles forståelse fra hva som forventes? Ingen vet mer om sin bransje og hva som er viktig budskap enn bedriftene selv.

Kundene vet hva som trengs

Ofte vet kundene selv hva som vil skape bedre resultater. Det er noe bedriftene jobber med hele tiden, det er deres argumenter for at kundene skal velge akkurat dem.

Så hva tenker du for din bedrift? Hva er det dere trenger å lage til din målgruppe? Hvor skal det presenteres? Facebook? Linkedin? papiravis? næringsavis?

Vil du vite mer?

Vi har laget et helt enkelt skjema til å fylles ut, og det gir Maren litt mer informasjon hva dere tenker. KLIKK HER for skjema

Les mer fra Ringrever

ringrever hjem
Vi er en innholdsprodusent med visjon om å produsere EKTE og gode historier som konverterer kunder.
Om Kontakt Personvern
© 2016 - 2023 Ringrever. Alle rettigheter.